Goed gevonden

Je loopt rond met het idee voor een eigen zaak? Prima! Na een sterk idee is de eerstvolgende stap een sterke naam. En die is niet evident om te bedenken. Maar geen nood: namenexpert Floris Hülsmann van Namarama helpt je stap voor stap op weg naar een originele bedrijfsnaam.

Hoe belangrijk is een goede bedrijfsnaam?

Je naam is het visitekaartje van je onderneming en bepaalt de eerste indruk die potentiële klanten hebben als ze met jou in contact komen. Floris verklapt waarom die naam zo belangrijk is voor je bedrijf en hoe je jouw naam onvergetelijk maakt

Hoe bedenk ik een goede bedrijfsnaam?

Een naam bedenken is het summum van copywriting. Je wil immers heel het verhaal van je onderneming meegeven in één woord. Die bedenken is dan ook niet makkelijk. Toch bestaan er trucjes en brainstormmethodes om jouw naam te bedenken.

Zou ik mijn eigen naam verwerken in een bedrijfsnaam?

België telt heel wat bloeiende familiebedrijven. Heel mooi te zien hoe een zaak volgens de traditie voortgezet wordt door de volgende generatie. Of je dan ook over de generaties heen de familienaam als bedrijfsnaam wil behouden, dat is een andere zaak.

Kom ik serieus genoeg over met een grappige bedrijfsnaam?

Lachen is gezond. Het helpt ook om dingen te onthouden. Ideaal dus om voor een grappige bedrijfsnaam te kiezen, zou je denken. Toch is dat niet altijd een goed idee. Afhankelijk van de sector waarin je actief bent, kan een grappige naam zelfs ongepast zijn.

Wat als ik internationale ambities heb?

Iedereen begint klein, maar liefst heb je van bij de start al een idee over waar je naartoe wil. Zie je het meteen groots en denk je nu al aan uitbreiding buiten België? Hou daar dan meteen rekening mee bij het kiezen van de extensie van je domeinnaam.

Wat doe ik als mijn naam al in gebruik is?

Heb je eindelijk de perfecte bedrijfsnaam gevonden, maar blijkt de bijbehorende domeinnaam al in gebruik? Schiet niet meteen in paniek, er zijn heel wat stappen die je kan zetten als oplossing.